Avalon, New Jersey

När jag kom tillbaka från Sverige åkte Simone till New Jersey med sin värdfamilj en månad, och en helg åkte jag dit för att hälsa på henne. Simones födelsedag var den 14 augusti, men jag åkte helgen innan och vi firade hennes födelsedag. Jag fick låna bilen för att dit, och jag fick bo hos Simones värdfamilj. De hade hyrt ett hus vid stranden i Avalon, som fylls med turister på somrarna. Veckor innan jag åkte hade jag planerat hur hennes födelsedag skulle firas. Vi skulle fira på lördagen och jag hade planerat hela dagen med överraskningar. Så jag åkte dit på fredagen, det tog nog 5 timmar att köra tror jag. Vi hade nu varit ifrån varandra i två veckor, men det kändes som en evighet så trots att jag kom fram mitt i natten stannade vi uppe och pratade.

Lördagen
Vi vaknade tidigt på morgonen och jag sjöng Happy Birthday för Simone. Jag dukade fram frukosten som jag hade förbetett hemma innan jag åkte, vi åt ute på balkongen. Jag hade karvat ur två ananasfrukter och fyllt dem med fruktsallad, och lite andra godsaker. Hon fick sina presenter.

Sedan åkte vi till våran första aktivitet, som var parasailing. Vi var en grupp på 8 deltagare + båtföraren och säkerhetskillen. Vi åkte ut i Atlanten, tog på oss våra säkerhetsselar, blev upphissade högt upp i skyn och seglade runt där uppe. Vi var uppe i luften i ungefär 10-15 minuter, men en underbar utsikt och obeskrivlig känsla av frihet. Det var otroligt. Vi blev också doppade i vattnet, läskigt och roligt på samma gång. Tillbaka ner på båten fick vi se vilda delfiner som lekte i vattnet. Just Wonderful.

Vår andra aktivitet var tubing, vilket var fruktansvärt roligt. Simone och jag tävlade om vem som kunde stanna i ringen längst, försökte klamra oss fast för våra liv och fick träningsverk efteråt. Men det var värt det ;)

Det tredje och sista aktiviteten var manikyr i Avalon. För de tidigare aktiviteterna fick vi åka till Wildwood, en bit därifrån. Det var skönt att sitta ner och slappna av på salongen, det hade nu hunnit bli sen eftermiddag och vi hade en lååång dag. Men allt som allt måste jag säga att hela dagen blev mer lyckad än jag vågat hoppats. Och Simone, som inte visste någonting, som bara hängde på, blev verkligen överrsakad.

Vi käkade och åkte sedan upp till Atlantic City. Körde runt och tittade på alla gangsters och funderade på om vi verkligen vågade gå ut ur bilen, men parkerade till slut och gick runt på boardwalken. Tittade, shoppade, pratade, gnällde över hur ont det gjorde i våra kroppar efter dagen och åt donuts. Sent på natten åkte vi hem till Avalon igen.

På söndagen gick vi runt i Stone Harbor och kikade i affärer samt gick på boardwalken i Wildwood. Vi åt lunch på Route 66 Diner, och där blev jag serverad den godaste hamburgare jag någonsin ätit.

Sent på eftermiddagen kom vi hem till Avalon igen och gick till stranden. Mysigt.

Vi åt middag i Avalon, gick runt på boardwalken och träffade intressanta människor.

På måndagen vaknade vi tidigt för att gå till stranden och surfa. Simones värdpappa surfar och har massor av surfbrädor, och han sa att det var bara att låna. Så vi lånade en bräda och försökte surfa. Det var näst intill omöjligt (tyckte vi), då vågorna gick in från sidan och var ett par meter höga. Men det var kul att testa.

Vi gick ut och åt frukost i Avalon, sedan blev vi tvugna att säga hejdå igen. Jag åkte till färjan som skulle ta mig över till Delaware, och sedan vidare till Ocean City där Jennifer och barnen väntade på mig.

Det var en underbar helg, fylld med nya äventyr och en av de bästa personerna jag skulle kunna tänka mig att dela dem med.

Hallå

Hej, jag har inte glömt er och jag skjuter inte upp på att skriva, jag vill skriva. Men av någon anledning har vi inte internet hemma just nu så jag kan helt enkelt inte. Nu sitter jag på Starbucks och hinner bara med att göra det viktigaste, för om en kvart ska jag åka till flygplatsen och hämta upp pappa!!! Japp, pappa kommer och vi åker till New York ikväll, stannar tills måndag. Jag skriver så snart jag får möjlighet.