Stockholm, Sweden 2011

Ja, jag glömde väl kanske bort att berätta att jag spenderade mina första dagar i Stockholm med Malin. Vi var ju tvugna att fixa nytt visum på Amerikanska ambassaden, så jag sov hos henne tisdagnatt så hade vi tid på onsdagmorgonen. Jag fick mitt visum, men tyvärr gick det inte lika bra för Malin, så hon är fortfarande kvar i Sverige nu. Vi hann inte med så jätte mycket men vi gick runt i gamla stan, kikade i souvenir butikerna och åt glass.

Sveriges Riksdag

Jag åkte t-banan i Sthlm för första gången!

Sthlm från bussen

Danmark

Jag, mamma, pappa och min morbror Mats åkte till Danmark en vecka. Där hälsade vi på släkten, och lånade deras stuga vid stranden i Kramnitze, Lolland. Vi tog pappas nya saab ner, som jag sedan fick låna nästan varje dag :D (för er som inte känner pappa kan jag säga att det är ganska otroligt!!)

En gammal väderkvarn i ena änden av vår gata.

Mats och jag spelade badminton i timmar de första dagarna då det var fint väder. Det brukar vi göra när han följer med oss på semester, jag älskar badminton och det är fruktansvärt roligt att spela med Mats. Träningsverk fick vi, i högerarmen och rumpan, och resten av kroppen.

Vi åkte in till Maribo och shoppade :D

Vi åkte till Kaj och Lissi och åt. De har en så underbart fin trädgård, och Kajs lada var som vanligt fylld med loppis prylar. Där kan jag spendera timmar ;)

Mamma

a.k.a. Nasse

Morbror Mats larvar sig ;D

Ena kvällen åkte jag ner till hanmen och fotade lite...

Vi åkte till Nakskov och shoppade också...

Jag, pappa och Mats gick till stranden och badade. Vattnet var varmare än jag hade trott, så jag simmade runt en stund. Pappa och Mats gick hem och jag stannade kvar och letade efter en alldeles speciell sten. Ni vet Danmark är ju känt för sina fina stenar, och jag ville hitta en med hål rakt igenom att sätta i ett halsband och ge som souvenir till Simone. Jag letade i några timmar och hittade 4 st varav an var fin. Sedan somnade jag i sanden när jag skulle sola, vaknade upp en timma senare med bränd rygg.

Vi åkte till Jan och Grede och åt middag. De hade kattungar som jag kämpade med att fota. De små krabaterna var inte stilla i en sekund! Men söta var de :)

På kvällarna var vi hemma och spelade Yatzy och kort, drack och hade trevligt. Mats och jag satt uppe hela nätterna och babblade, och spelade om pengar. Jag vann! :D Det såg ut ungefär såhär:

Fredagkvällen, som var vår sista kväll, åkte jag, pappa och Mats till Western Campingen. Där bjöds det på live musik. För ett par år sedan köpte pappa en western hatt till sig själv, nu köpte han en till mig också, en finare :)

Pappa

Jag

Fin semester, jag älskar Danmark. Tack mamma, pappa och Mats. <3

Svensk midsommar

Min midsommar firades i Sverige i år, precis som en midsommar ska firas med dans kring midsommarstången och sill och potatis. Och jordgubbar. Och umgänge vid dansbanan senare på kvällen. Kul att träffa en massa folk man inte har träffat på över ett år. En trevlig svensk midsommar blev det i alla fall.