Pappas besök

Pappa kom och hälsade på i September. Han kom på lördagen och vi lämnade bara av hans grejer hemma och tog sedan bussen till New York. Bodde på ett hotell på Times Square. Vi kom fram lördag natt, och vandrade runt i Times Square typ hela natten. På söndagen efter frukost köpte vi biljetter till Gray Line Tour Bus, ni vet de där röda dubberdeckarna utan tak. Så vi kunde hoppa på och av när vi ville, var vi ville. Vi åkte upp i Empire State Building, såg Ground Zero, gick över Brooklyn Bridge, åt lunch i Chinatown, Vandrade på 5th Avenue, åkte till Rockefeller Center och avslutade i Times Square, där vi spenderade resten av kvällen. På måndagen åt vi frukost på Penn Station innan vi tog bussen tillbaka till DC.

Pappa på T Sq

Protest på Wall Street

Brooklyn Bridge

Chinatown

DC
Hemma i DC jobbade jag igen, pappa och jag gjorde utflykter med Sophie när Ethan var i skolan. Vi kikade runt i Friednship Heights där jag bor, Bethesda, National Catheadral, Dupont Circle och Georgetown. En dag tog vi bussen till Georgetown, och när Sophie och jag var tvugna att åka hem för att hämta Ethan i skolan stannade pappa kvar och tog bussen hem själv. Duktigt!! ;)

National Catheadral

Georgetown

View over Rosslyn

Svenska ambassaden

"The Old stonehouse"

Jag fick ledigt en dag och då åkte pappa och jag downtown och såg alla monument och memorials. Vi åkte till Arlington Cemetery och tog en busstur runt.

Vita Huset

Utanför Vita huset är det alltid något på G, den här dagen var det någon fredsorganisation som kom med sina åsikter. Jag hängde på.

Washington Monument

Vietnam War Veteran's Memorial

Arlington National Cemetery

John F. Kennedy's grav

Så var vi ju såklart ute och åt och så, vi åt middag på Cheasecake Factory en kväll, sen kom Simone och joinade oss till efterätten. Vi åt frukost på ett trevligt europeiskt café en morgon, pappa följde mig och barnen till skolan osv.. Vi shoppade lite.. Kollade på tv, spelade kort och så.. gick runt och kikade på husen på min gata...