Gott Nytt År!!

Nu åker jag till Baltimore. Jag ska gå på SOJAs nyårs konsert med Naz och Mohammed, ska bli awesome!!!Gaaahahhah I'm so excited!! Gratis mat och champange ingår och Jennifer bokade ett dubbelrum på Hilton till mig och Naz. Awesome. Hoppas ni alla får en kul kväll.

Jag och Naz

KRAM!!

Mamma, skype idag, fredag, kl 7pm svensk tid???

Jag loggar in, ifall att du ser detta innan.. Ring gärna på mobilen om du kan.

En Halloween och tre födelsedagar

Halloween är inte mycket att skriva om.. Vi i familjen klädde ut oss till M&Ms, jag Jennifer och Ethan var M&Ms och Jonathan var förpakningen. Sophie klädde inte ut sig. Jag, Malin och Simone gick ut i Georgetown på kvällen, då var jag utklädd till en fe.

Ethan har fyllt 3 år, jag har fyllt 21 och Jonathan fyllde 55.
Här är Ethans fina födelsedagstårta!

På min födelsedag gick jag ut med Malin i Dupont Circle, till ett par olika ställen och hade några drinkar. Malin åkte hem, jag åkte till Prince i Georgetown, hade några fler drinkar, fick tårta och där spelades Happy Birthday i högtalarna för mig. Jag tvingades upp på dansgolvet och dansade- salsa!! Det hade kunnat bli en minnesvärd kväll- om jag kunde komma ihåg någonting ;)

Malin kom med cupcakes och ballonger på förmiddagen :)

Tårtan på Prince

The Sounds

Också i november, var jag och såg The Sounds spela i DC. Jag har lyssnat mycket på dem de senaste månaderna, och när de skulle spela på Black Cat (dit jag går jämt!!), var det ju självklart att jag skulle dit på konserten... Ingen kunde följa med mig, så jag gick själv. Men eftersom de hade sålt ut innan jag hade bestämt mig för att gå trots att jag inte hade någon att gå med, fick jag fråga runt utanför Black Cat om någon hade en extra biljett.. Jag fick tag på en, och skaffade mig ett par nya kompisar dessutom. Så jag hängde med dem under konserten, och de skjutsade mig hem efteråt.. Och The Sounds var såklart jätte bra!! Bra live band, och Maja som sjunger är ju så cool... :)

Flyg lektion

Jo, jag hade en flyg lektion I november. Jag flög ett flygplan. Helt otroligt. Jag flög en Cessna, det ska tydligen va ett bra nybörjarplan. Min lärare var bra, jätte trevlig men jag hade lite svårt att förstå hans indiska brytning. Vi flög över Annapolis och Chesapeak Bay, helt underbart. Han förklarade vad allt var och vad alla knappar gör, och jag försökte lägga det på minnet. Jag fick flyga planet helt hur jag ville, och det var inte alls läskigt, som jag hade trott..... Super kul!! :)

Pappas besök

Pappa kom och hälsade på i September. Han kom på lördagen och vi lämnade bara av hans grejer hemma och tog sedan bussen till New York. Bodde på ett hotell på Times Square. Vi kom fram lördag natt, och vandrade runt i Times Square typ hela natten. På söndagen efter frukost köpte vi biljetter till Gray Line Tour Bus, ni vet de där röda dubberdeckarna utan tak. Så vi kunde hoppa på och av när vi ville, var vi ville. Vi åkte upp i Empire State Building, såg Ground Zero, gick över Brooklyn Bridge, åt lunch i Chinatown, Vandrade på 5th Avenue, åkte till Rockefeller Center och avslutade i Times Square, där vi spenderade resten av kvällen. På måndagen åt vi frukost på Penn Station innan vi tog bussen tillbaka till DC.

Pappa på T Sq

Protest på Wall Street

Brooklyn Bridge

Chinatown

DC
Hemma i DC jobbade jag igen, pappa och jag gjorde utflykter med Sophie när Ethan var i skolan. Vi kikade runt i Friednship Heights där jag bor, Bethesda, National Catheadral, Dupont Circle och Georgetown. En dag tog vi bussen till Georgetown, och när Sophie och jag var tvugna att åka hem för att hämta Ethan i skolan stannade pappa kvar och tog bussen hem själv. Duktigt!! ;)

National Catheadral

Georgetown

View over Rosslyn

Svenska ambassaden

"The Old stonehouse"

Jag fick ledigt en dag och då åkte pappa och jag downtown och såg alla monument och memorials. Vi åkte till Arlington Cemetery och tog en busstur runt.

Vita Huset

Utanför Vita huset är det alltid något på G, den här dagen var det någon fredsorganisation som kom med sina åsikter. Jag hängde på.

Washington Monument

Vietnam War Veteran's Memorial

Arlington National Cemetery

John F. Kennedy's grav

Så var vi ju såklart ute och åt och så, vi åt middag på Cheasecake Factory en kväll, sen kom Simone och joinade oss till efterätten. Vi åt frukost på ett trevligt europeiskt café en morgon, pappa följde mig och barnen till skolan osv.. Vi shoppade lite.. Kollade på tv, spelade kort och så.. gick runt och kikade på husen på min gata...